architektonická soutěž
autoři: Vojtěch Sosna, Jakub Straka, Jáchym Svoboda
spolupráce: Anna Laubová, Klára Pavelková, Jakub Peterka, Žaneta Krutinová, Erik Ebringer
Škola je umístěna na komplikovaném pozemku na samotném okraji Uhříněvsi a vzhledem k nekoncepční okolní zástavbě je jediným kontextem doprava, která je navíc velmi frekventovaná. Návrh se s touto komplikovanou situací vyrovnává rozčleněním budovy do několika hmot, čímž se vytváří oázy klidu v dopravním klínu. Třídy jsou logicky odcloněny od nejfrekventovanější komunikace hmotou tělocvičny. Další členění programu do hmot přirozeného měřítka vytváří množství barvitých prostor rozličných atmosfér. Tvary rozšíření, zúžení chodeb jsou voleny tak, aby vytvářely samostatná menší centra pro několik tříd podobného věku – tzv. klastry. Děti se tak mohou snadněji zorientovat v prostoru své školy, identifikovat se s prostředím a přirozeně zažívat školní prostředí se spolužáky svého věku.
architektonická soutěž
autoři: Vojtěch Sosna, Jakub Straka, Jáchym Svoboda
spolupráce: Anna Laubová, Klára Pavelková, Jakub Peterka, Žaneta Krutinová, Erik Ebringer
Škola je umístěna na komplikovaném pozemku na samotném okraji Uhříněvsi a vzhledem k nekoncepční okolní zástavbě je jediným kontextem doprava, která je navíc velmi frekventovaná. Návrh se s touto komplikovanou situací vyrovnává rozčleněním budovy do několika hmot, čímž se vytváří oázy klidu v dopravním klínu. Třídy jsou logicky odcloněny od nejfrekventovanější komunikace hmotou tělocvičny. Další členění programu do hmot přirozeného měřítka vytváří množství barvitých prostor rozličných atmosfér. Tvary rozšíření, zúžení chodeb jsou voleny tak, aby vytvářely samostatná menší centra pro několik tříd podobného věku – tzv. klastry. Děti se tak mohou snadněji zorientovat v prostoru své školy, identifikovat se s prostředím a přirozeně zažívat školní prostředí se spolužáky svého věku.