architektonická soutěž
autoři: Jakub Straka, Vojtěch Sosna
spolupráce: Jáchym Svoboda, Žaneta Krutinová
Metro je znakem Prahy. Zastávka umístěná na samém okraji města je jeho branou. Veřejně užívané interiéry obecným uživatelem musí být tvarově jednoduché – pro snadnou údržbu, musí být navržené prosté míst bez dohledu – pro vyšší bezpečnost, musí být zhotovené z trvalých materiálů – pro dlouhodobou životnost.
Zastávka metra je ze své podstaty inženýrským dílem, architektura by zde ještě více než jindy měla přímo vycházet z nutného – to je rytmus nosné konstrukce, trvanlivost materiálů, snadná údržba a bezpečnost. Architektura takové stavby by měla být zejména nadčasová, bez tendenčních manýr, neměla by stárnout, a když, tak s umem a rostoucí krásou.
Prostorový koncept stanice je zhmotněním nutných prostorových potřeb bez exhibice a extravagance. Délka, výška a šířka prostoru je dána požadavky zadavatele. Výtvarným konceptem je osvětlení stanice měkkým zenitálním světlem, které akcentuje její nadzemní polohu.
architektonická soutěž
autoři: Jakub Straka, Vojtěch Sosna
spolupráce: Jáchym Svoboda, Žaneta Krutinová
Metro je znakem Prahy. Zastávka umístěná na samém okraji města je jeho branou. Veřejně užívané interiéry obecným uživatelem musí být tvarově jednoduché – pro snadnou údržbu, musí být navržené prosté míst bez dohledu – pro vyšší bezpečnost, musí být zhotovené z trvalých materiálů – pro dlouhodobou životnost.
Zastávka metra je ze své podstaty inženýrským dílem, architektura by zde ještě více než jindy měla přímo vycházet z nutného – to je rytmus nosné konstrukce, trvanlivost materiálů, snadná údržba a bezpečnost. Architektura takové stavby by měla být zejména nadčasová, bez tendenčních manýr, neměla by stárnout, a když, tak s umem a rostoucí krásou.
Prostorový koncept stanice je zhmotněním nutných prostorových potřeb bez exhibice a extravagance. Délka, výška a šířka prostoru je dána požadavky zadavatele. Výtvarným konceptem je osvětlení stanice měkkým zenitálním světlem, které akcentuje její nadzemní polohu.